Brompton – Dia 1

Ja ha arribat. Sembla que he tingut sort en el termini per ser del color que és, igual el platejat no està de moda.

És una M de 6 velocitats amb plat de 44 dents. El compta-kilòmetres és un Trek Incite 9I, inalàmbric. De moment, només he afegit els llums i la bossa de sillín amb la funda, per entrar a aquells llocs on tenen fòbia ciclista.

Com m’imaginava, molt fàcil de portar, maniobrable i especialment útil quan toca anar per la vorera, perquè no tens la sensació d’envair tant. El canvi de 6 velocitats s’agraeix MOLT en el tram final d’arribada a la feina i el plegat de la roda del darrera fa que entri sense cap mena de problema fins i tot a l’ascensor de casa. Anar a fer gestions amb ella… fantàstic. No cal buscar fanals ni tanques per lligar res, només plegar i cap a dins!

9 pensaments a “Brompton – Dia 1”

  1. Enhorabona!

    Uns quants consells, per si et són útils:

    – La llum del davant pot ser una que substitueixi el reflector del davant. T’estalvies una cosa menys al manillar. A Espai Bici t’ho fan bé (la deixen fixa perforant el plàstic). Cosa de 15 EUR o així.

    – Dur la bomba d’inflar no té gaire sentit. A mà és impossible inflar una roda de la Brompton, i si punxes no et posaràs a canviar-ho enmig de la ciutat (agafes el metro i llestos).

    – Considerar comprar la peça per a portar la bossa del davant. La de “compres” (oberta) va molt bé per a ficar coses. És una cosa que sempre pots fer sense gaire complicació.

    – Com sempre recomano, el rack de darrera amb les Eazy-Wheels va molt bé. Però canviar-ho et resultarà més car.

    PD: Ja pots formar part del grup de Bromptons del Flickr.

  2. Moltes gràcies pels consells! Els posaré en pràctica, però què vol dir que canviar el rack de darrera em resultarà car? No és un agefit que es pot posar i ja està, com ara la bossa del davant? Potser l’hauria hagut de demanar “de sèrie”? Vaig preguntar el preu a Probike i sí em va semblar bastant car, per això d’entrada no l’havia posat…

    PD: Ja m’he donat d’alta al grup!

  3. Ara que ho dius, potser sí que surt més barat el rack de darrera que el conjunt del davant. El conjunt del davant em sembla que s’anava a +120 EUR (30 la peça, i la resta al conjunt de la bossa), mentre que el del darrera a cosa de 90 EUR (60 el portabossa més elàstics + 30 de les rodetes de gomes i el tap de goma del seient).

    Però jo diria que ara a més s’hauria de canviar el parafangs del darrera, cosa que no t’hagués costat de fàbrica. O potser no cal.

    En tot cas, són coses que es pot mirar de comprar en funció de les necessitats de cadascú. A mi no m’agrada dur carregada l’esquena mentre pedalo (suor a banda) i per això porto la bossa a darrera. La bossa del davant la porto quan la necessito. No m’agrada tant perquè és un conyàs si he de plegar la bici.

    Ah, i ara si no la tens, et caldrà una bomba de mecànic (de les de peu), per a poder aconseguir les altes (i precises numèricament) pressions que li calen a les rodes (80-100 psi). Conduir una brompton amb unes rodes poc inflades és perillós i molt difícil.

  4. Gràcies pels consells, miraré el rack del darrera, però l’hauré de desestimar si m’incrementa les dimensions de la bici plegada, perquè ara mateix entra justa justa justa (de llarg) a l’armari del gimnàs, i això per a mi és prioritat 1!
    Per les rodes, tinc un petit compresor al balcó que em dona la mida exacta, o sigui que cap problema.
    D’altra banda, la bici va genial, crec que he fet una molt bona compra!

  5. Quina sort. 10 dies!!!
    Jo vaig demanar la bici (15 de març) fa 2 mesos i 10 dies, i em diuen que “potser” la tindré la setmana que bé, però no em diuen el dia. La bici és un regal d’aniversari de la meva companya, que fa anys la setmana que bé, i és possible que em facin quedar malament… quins nervis. Com ho has fet per tenir-la tan ràpid? Com va el comptaquilòmetres? Marc, no entenc el que vols dir amb el de la llum del davant.
    Ernest

  6. Segons em van dir, una noia la va encarregar i, en anar-la a recollir, no li va agradar el color que havia demanat. Com sembla que jo era la única que havia demanat el mateix model de Brompton en aquest color, em van trucar just als 10 dies d’haver-la encarregat. En un principi vaig arribar a pensar que igual tenia alguna tara, però ara veig que va tot molt bé, està impecable, o sigui que potser sí que he tingut sort!
    El compta-kilòmetres va fantàstic. És d’ús senzill i mesura bé les distàncies. Suposo que la velocitat, també (en això em resulta més difícil fer comprovacions, però ja m’hi posaré).
    Tant de bo tinguis sort i la bici arribi ben puntual pel dia de l’aniversari de la teva companya!

  7. Ester,

    Si de cas, fa 1-2 cm més alta la bici un cop plegada. Pel diàmetre major de les rodetes i el tac de goma al tub del seien.

    Ernest,

    Si t’hi fixes a:

    http://www.flickr.com/photos/marcbel/403818914/in/
    set-72057594072252376/

    veuràs que el reflector del davant l’he substituït per una llum blanca amb reflector inclòs. Són les llums barates que trobes tant a Probike com Espai bici com en d’altres llocs. A Probike te la venen i prou. Com és un llum que es pot treure (va amb un clic), i per tant te’l poden robar, a Espai Bici foraden el plàstic del clic i li posen una femella, quedant fixa. I una preocupació menys (aguanta bé les rentades de la bici a la dutxa). No sé si se m’entén…

  8. Marc, moltes gracies per l’explicació, doncs no ho acabava d’entendre. És una opció que no descarto. En principi, a la botiga em “regalen” (és una manera de dir-ho quant és gastes més de 1000 euros) dos llums Cateye TL-LD100 (http://www.cateye.com/sp/product_detail/236). Són de leds i no crec que facin molta llum, sinó són perquè et vegin. Sino em van bé, potser vaig a la botiga i que em facin aquest invent. La bici encara no la tinc… paciència.

  9. Moltes gràcies, Marc, igual provo les rodetes, perquè tinc un bon tros per arrossegar la bici (de l’ascensor a la meva taula) i segur que serà molt més còmode. I Ernest… paciència i avisa quan la tinguis (amb foto!).

Deixa un comentari

