Molesto?

Després de mirar enrera i veure tants posts sobre com els vianants s’enfaden amb les bicis, com l’Ajuntament modifica ordenances que no calia en perjudici dels ciclistes, com el Departament d’Educació regula el que tampoc calia amb el mateix resultat, com fins i tot el segurata de la porta s’anima a dir que si les bicis no poden circular igual i pel mateix lloc que els cotxes, que les prohibeixin i no les venguin, em pregunto:

TANT MOLESTEM?

Analitzem seriosament, ciclistes i no ciclistes. Tant molesta que hi hagi gent que va a treballar, a comprar, a passejar, en bici? Preferim una ciutat amb cotxes i motos, exclussivament? Tenim una ciutat de contaminació fins a les celles, sorollosa, plena de xoriços, cara i bruta, i ara resulta que el problema som els ciclistes? De debó fem tanta nosa?

A mi, tot sovint, he de reconeixer que alguns vianants em molesten. Quan, despistats o malintencionats, envaeixen el carril bici, quan m’insulten o circulen anàrquicament, fent zig-zag, creuant un carrer sense mirar. També em molesten tots els cotxes, pel soroll, el fum, l’espai excessiu que ocupen sovint per traslladar a una sola persona. I alguns, pel perill que representen (sobretot els que han atropellat a persones de la meva família). Em molesten alguns motoristes, els que es comporten com a vianants accelerats amb un punt suïcida. Alguns passen en vermell, altres aparquen on volen, tots van muntats damunt vehicles més o menys cars que treuen fum i fan soroll.

Però m’aguanto. Crec que aquesta convivència forma part de la normalitat de viure en una ciutat com Barcelona. No em dedico a escridassar-los, ni a criticar-los a cada fòrum que trobo obert, ni a demanar que els multin indiscriminadament o els declarin ilegals. Com és que sembla que jo no tingui dret a rebre el mateix respecte que la resta dels ocupants de la ciutat? Tant molesto?

Deixa un comentari

