Kamikazes al Paral·lel

Fa un temps vaig llegir al Bici-Vici aquesta entrada sobre els prejudicis cap a la bicicleta, que comparteixo totalment. I em faig un fart de dir i escriure que no tots els ciclistes són iguals (de cívics o incívics) igual que, afortunadament, no ho són tots els conductors, vianants ni motoristes. Em molesta si em trobo amb un vianant que ja tinc “filat” de fa estona i que se sobresalta en veure’m, o fins i tot m’insulta, quan el que estava ocupant el carril bici irregularment o creuant-lo despistadament era ell, i jo em limitava a avisar-lo de ben lluny, circulant a velocitat ridícula.

Per això no m’agrada trobar-me a mi mateixa desconfiant d’un determinat perfil d’usuaris del bicing que van en bici com qui camina pel carrer (a la seva) i que en pocs dies gairebé m’han embestit vàries vegades estant jo parada en un semàfor vermell, tot arribant de front o diagonalment. Fins ara, els he esquivat a tots, un parell de vegades fins i tot aixecant la bici i pujant-la a la vorera, però el darrer ha xocat amb l’avi que estava parat darrera meu i l’ha fet caure de la bici. Tot compungit, li anava dient “perdón, perdón”, mentre l’avi, sorprenentment ilès, li responia quelcom molt usual de dir en una situació com aquesta, que fa de mal escriure.

Ciclistes com aquests són un repte per a tots els sentits, en els pocs dies que he hagut de circular pel carril bici del Paral·lel me’ls he trobat continuament, fent esses, creuant-se sense senyalitzar, pedalant cap al front mentre miren insistentment cap a qualsevol altre lloc que no sigui el del seu sentit de circulació…

Tot i així, i com que afortunadament en la meva persona hi ha quelcom més que el condicionament clàssic, no penso cometre l’error de generalitzar i utilitzar la paraula “biciiiiiinggggg” com a insult, tal com he vist fer darrerament. La majoria dels usuaris del bicing, igual que la majoria de ciclistes no-bicing, no em posen ni es posen en perill sistemàticament. L’instint de conservació és quelcom en general compartit, que de vegades queda anul·lat per la ignorància o la inconsciència. Cal vigilar i donar gràcies de que aquest personal només va en bici, perquè hi ha del mateix estil que circulen cada dia en moto o cotxe i encara poden fer més mal.

Però caldria pensar perquè la guàrdia urbana es dedica tant a controlar si els ciclistes de la Diagonal porten els llums encesos i no treu el nas per veure els kamikazes que creuen el Paral·lel com si anessin passejant per la muntanya. Suposo que els “pijos” fan de millor parar, i de molt més lucratiu multar.

Deixa un comentari

