Conversa d’ascensor


A les 7:40 del matí.
Veí, amb casc de moto a la mà: Ja tornes a anar en bici a treballar, no?
Jo: Sí.
(Breu silenci)
Veí: … perquè a l’hivern no l’agafes oi?
Jo: Sí, l’agafo tot l’any.
Veí: Però a l’hivern deus passar molt de fred, no?
Jo: Suposo que com tu (assenyalo el casc) amb la moto. Potser menys, perquè entro en calor pedalant.
Veí: Jo no en passo, vaig molt abrigat.
Jo: Jo també vaig abrigada.
Veí (ara amb un somriure que diu “t’he pillat”): Però quan plou, què? Et mulles, no?
Jo: No. Quan plou, la plego i agafo un taxi. I tu, què fas quan plou?
Veí: Ah, és clar…
Quan els usuaris del transport públic, els que caminen fins a la feina o els que hi van en cotxe em fan aquestes preguntes, no em sembla estrany. Que me les faci un motorista, sempre em resulta curiós. I no és la primera vegada. Ni serà la darrera, segur.
Avui sí plou, a bots i barrals, a Barcelona. Però avui no he d’anar a treballar…

La foto és de http://www.brompton.co.uk