Casc o no casc

Imatge de la web de Bike-Tech.

La polèmica del casc a la bici és com tantes que em trobo cada dia al món educatiu. Demana un posicionament de base i la majoria dels implicats, un cop ubicats, es refermen en la seva posició i prediquen la veritat absoluta de la seva convicció. No hi ha termes mitjos ni pactes.

Sembla que són uns quants els llocs (Alemanya, Austràlia, per començar amb la lletra “A”) on s’han estudiat les conseqüències de la utilització del casc sobre la seguretat real dels ciclistes i les lesions que pateixen en cas d’accident. I també sembla que no s’acostumen a trobar diferències significatives entre dur-lo o no. També cal tenir en compte l’argument de la falsa sensació de seguretat que produeix dur casc, que et pot empènyer a arriscar-te més del que faries si no portessis la protecció. I la dura experiència em recorda que, un dia que vaig caure, em vaig fer mal a tot arreu… menys al cap.

Però d’altra banda, com em diu la Montserrat, amb un cop ben donat hi ha prou per quedar-se “out”, i de ben cert que el meu Cateye em confirma que habitualment circulo a certa velocitat.

Doncs bé, avui m’ha tocat reposicionar-me, però no des de la convicció sinó des de la pràctica. Toca portar casc per no fer patir (encara més) als que m’envolten.

2 pensaments a “Casc o no casc”

  1. Jo, fa cosa d’un any i mig, vaig patir una forta caiguda amb la BTT per una pista.
    Mà trencada. Tres punts al llaví, dos punts a la parpella, cop molt fort al front i a la galta, tota pelada, etc. Ambulància, urgències hospital,… VAIG TRENCAR EL CASC!!! Sí no arribo a trencar el casc, doncs em trenco la closca de veritat.
    Per fora de les ciutats s’ha d’anar amb casc!!

    Per ciutat, quant circulo amb la Brompton, a vegades el porto i a vegades no. Val a dir que cada vegada menys, és veritat. No tinc la consciencia tranquil·la del tot, però és que a vegades, per trajectes curts, em fa nosa i després no sé que fer-ne. Faig mal fet, sóc conscient. Ara amb l’hivern i menys hores de llum segurament el tornaré a portar, ja veurem.

    No tinc tanta sensació de perill com quant vaig amb la BTT, o la bici de carretera, a unes velocitats molt superiors. A Holanda i Dinamarca, la gent no circula amb casc.

    L’estudi que vas llegir d’Alemanya parla dels ciclistes urbans, o del ciclisme en general? Penso que hi ha una diferencia important.

Deixa un comentari

