Lliscant sota la pluja

Imatge de la web de Bike-Tech.

Un dels punts negres de la Brompton és la seva “lliscabilitat” en cas de pluja. La comprem amb els pnèumatics de sèrie i clar, esperem a que es gastin una mica abans de canviar-los, però quan cauen quatre gotes la Brompton esdevé un trineu incontrolat i cal vigilar molt més del normal per no acabar a terra, com els meus genolls saben molt bé.

Així que fa poc vaig deixar que els pneumàtics de sèrie quedessin gairebé nous i em vaig passar als Marathon Plus de Schwalbe. En bona hora. Em deien que perdria velocitat, però la diferència és (des del meu punt de vista) ínfima. I el que sí he guanyat ha estat seguretat. Amb el que costa una Brompton, i tenint en compte que té el seu orígen en un lloc plujós, no costaria tant posar-li millors “sabates”…

Anuncis

2 pensaments a “Lliscant sota la pluja”

  1. Jo, i la meva dona, portem el neumàtics Schawlbe Marathon desde el primer dia. No són els “Plus” que em sembla que l’única diferencia és que porten més goma (blau de la foto del post), i per tant són més difícils de punxar (i més pesats), però porten el mateix dibuix.
    No em provat els altres, els originals, pel que no puc comparar.
    Segurament sí que deuen anar millor en mullat, doncs ho diu tothom, però quant plou, amb una roda tant petita, s’ha d’anar amb molt de compte igualment. Amb els girs curts, amb pujar i baixar petites voreres, amb la pintura, etc.
    S’han d’inflar “a tope”, i llavors van molt ràpids, i fan la bici més “dura” (no tant còmoda).

  2. jo n’acabo de compar un per la roda del darrere que ja estava gastada, ara em toca desmuntar-la (Buffff!) i ja veurem…aixo si, no son barats, pero si es nota la seguretat…

Deixa un comentari

