Educar els maleducats

Totalment d’acord amb el consell de Bici-Vici a l’entrada Circular pel mig del carril, però de vegades em cansa allò que a totes les generacions ens toca fer de treballar, patir o perillar pel futur dels hereus de la terra.

Ja em va tocar patir tabac a les aules (sobretot quan hi havia examens, que els companys es posaven nerviosos i els profes s’avorrien) perquè anys després, quan jo ja no hi era, s’acabés prohibint. Em va tocar anar a classe dissabtes al matí, perquè anys després els nens acabessin fent jornades intensives a l’estiu. Em va tocar tenir fills sense dret més que a una cutrededucció a l’IRPF i a buscar-me la vida, perquè anys després hi haguessin ajuts diversos, xecs bebè, casals d’estiu a totes les escoles… Em va tocar ser de les poques noies que feien arts marcials, a risc ens diguessin “hombrunas”, perquè ara noies i nois puguin fer ballet, taekwon-do o el que els plagui. És una satisfacció que el món canviï, ni que sigui mica en mica, i que els teus fills, els teus alumnes, tota la jovenalla que ens ha de pagar les pensions, es trobi les coses una mica millor del que te les vas trobar tu. Però ara m’ha de tocar anar pel mig del carril per educar als conductors impacients que em piten, m’insulten i m’aixequen el dit, esperant que algun dia els meus fills o nets puguin circular sense posar en risc la seva vida, en el dia llunyà que aquests conductors se n’adonin que les zones 30 no són per anar a 40 i que l’objectiu vital d’una persona en bicicleta no és alentir el trànsit? Sembla que sí, però de vegades penso que jo no vull ser activista ciclista, només vull poder anar a la feina, a comprar, al gimnàs o a passejar… en bici.

Anuncis

Deixa un comentari

