Enveja de Copenhaguen

Al bloc de Marc Belzunces he llegit aquest post que convida a fer una passejada pel GoogleStreetView de Copenhaguen.

Realment quedes sorpresa i un punt emprenyada -de pura enveja- només clicant al·leatòriament a diferents punts del mapa i veient bicis arreu, circulant, aparcades… no hi havia cap imatge on no hi sortís com a mínim una bici! Al final, una mica “mosca”, he anat a buscar una avinguda gran, esperant trobar quelcom més àrid i desagradable, una mena de carrer Aragó, i llavors ja he hagut de plegar, perquè m’he trobat al bell mig d’una avinguda amb voreres raonables pels vianants, carrills bicis segregats, carrils bus i un carril per a cotxes en cada sentit. Algun dia hi arribarem, espero, suposo, desitjo.

2 pensaments a “Enveja de Copenhaguen”

  1. No dubtis que les coses han canviat molt des de fa deu anys, quan jo vaig començar a anar en bici… i seguiran canviat!! Algun dia serem Europeus! A mi em fa gràcia la gent que et diu que el problema és que Barcelona no és ciutat per bicis, perquè hi ha masses pujades. Es veritat, depen d’on visquis pot ser més o menys dur, però en qualsevol cas no hi ha dubte de que el clima és molt millor per la bici que a alguns llocs d’Europa, i ja veus…

  2. El tema de les pujades seria un problema amb la meva BH de la infantesa, un ferro sense més marxes que les que li donaven les meves cames. Amb les bicis d’ara, tot són excuses, oi? Jo he pujat amb la Brompton al CosmoCaixa (per feina) i no m’ha passat res…
    Ara, he llegit al llibre The Bicycle Diaries, que em va recomenar l’Ernest, que a San Francisco (altre lloc amb moltes bicis) tenen un plànol de circulació per a bicis pintat amb diferents colors segons la inclinació de cada carrer, de manera que pots triar fàcilment un itinerari que potser és més llarg però amb menys pendent. Trobo que és una idea molt bona!

Deixa un comentari

