Una bici plegada ja no és una bici

Brompton

És del saber generalitzat que la Brompton és la millor bici plegable de ciutat, i una de les que queden més petites i compactes després de plegades (no sé si la que més). En tots els anys que fa que tinc la meva Brompton puc dir que en general no he tingut problemes per entrar amb ella, plegada, a tota mena de llocs, tret d’alguna deshonrosa excepció que aquest post vol “homenatjar”.

He entrat amb la Brompton -plegada- sense problemes a una llarga llista de llocs, com ara el transport públic (tot i que sé qui ha tingut algun problema amb l’autobús), diferents departaments de la Generalitat, empreses privades, sales d’actes, col·legis professionals, centres comercials, restaurants, botigues, centres d’atenció primària, hospitals… Al començament la portava camuflada dins la bossa de transport Brompton, però fa temps que vaig abandonar l’incògnit (excepte en llocs molt puntuals, on em puc témer una reacció negativa) i la meva bici entra sense problemes, a cara descoberta, normalment amb comentaris elogiosos dels que la veuen.

Quina llàstima que justament el darrer problema me l’hagi trobat a l’Ajuntament, concretament a la seu del meu districte, planta baixa, oficina d’atenció ciutadana, on vaig anar en un horari en què hi havia poquísima gent i per tant el petit espai que ocupa la Brompton no podia molestar a ningú… tret del guàrdia urbà de la porta. Algú hauria de fer entendre a aquestes persones que una bici plegada ja no és una bici, sinó un “paquet”, fins i tot més petit que molts altres que entren sense problema a les dependències municipals. No pot ser que el nostre dret de fer gestions a l’administració pública depengui del criteri del guàrdia o vigilant de seguretat de torn i de les seves fòbies o fílies. Per això aprofitaré per enllaçar aquest post a un tweet adreçat a l’alcalde, esperant que la meva desagradable experiència a Les Corts almenys pugui servir per alguna cosa.

7 pensaments a “Una bici plegada ja no és una bici”

  1. Molt correcte definir la bicicleta plegada com un “paquet”, i és cert que menys voluminós que molts altres d’us ments corrent.
    A mi em va passar el mateix al nou i flamant hospital de Sant Pau , a més, quant anava a fer la visita d’un malalt que es va haver de quedar “amb un pam de nas”, gràcies primer a l’extrem zel d’una guàrdia de seguretat que em va perseguir pel vestíbul , aquest és molt ample i jo malgrat el pes de la Brompton a ma faig unes bones gambades (sense correr ni res) , fins que la guàrdia de seguretat va aconseguir arribar a mi i evitar aquest “greu ultratge” ja bén a l’interior, per a fer-ho va deixar desatès el seu lloc a l’entrada i va perdre una bona estona discutint amb mi, tot molt raonable i compensat.
    Immediatament vaig demanar la presència del responsable. Va resultar ser el cap de seguretat que “com no” va ratificar aquesta normativa sorgida directament de la màniga de la “bicifòbia aguda”. Acte seguit vaig fer una queixa per escrit que crec que no m’han respost mai (ja fa més d’un any).

    Jep

    1. Una vergonya! Com a mínim podrien haver donat resposta… No pot ser que el nostre dret d’accés quedi vulnerat per les males pràctiques dels que reconverteixen les seves preferències en suposades normes. Però està clar que nosaltres obrim camí perquè cada vegada menys gent es trobi amb aquests problemes!

  2. Quina sort! Jo crec que el problema de l’OAC del meu barri només és aquest guàrdia urbà de la porta, perquè els personal que hi ha atenent al públic en general és molt amable i justament fa comentaris afavoridors respecte a desplaçar-se en bici.
    Et convido a la wiki sobre dificultats i facilitats en els accessos a diferents llocs amb la Brompton, per si vols contribuir amb la teva bona experiència! 🙂
    http://bromptonbcn.wikispaces.com/

  3. hauríem de centralitzar un espai per deixar constància a quins llocs no ens deixen entrar amb la Brompton:
    OAC de Les Corts
    Hospital de Sant Pau i de la Santa Creu
    hi afegim la Renfe llarga distància?

  4. Jo, quan es posen molt burros els hi dic: si entra una dona amb cotxet tampoc la deixes entrar? El més important però és entrar amb decisió com si ho fessis sempre.

Deixa un comentari

