Molts kilòmetres per fer

Arran d’un tweet de fa uns dies, des del Twitter em recordaven l’existència d’aquest post al blog Tourmalet, que parla de fins a quins punt els ciclistes urbans som molestos per a certs col·lectius/organitzacions/grups de pressió.

Tot just aquesta setmana, un d’aquells ciclistes dels que parlava al post Grans ciclistes i amb qui vaig iniciar conversa a un semàfor (vermell, som majoria els que ens parem, malgrat el que digui La Vanguardia), m’explicava com ell, jubilat des de feia poc, s’havia acostumat a fer les seves gestions per Barcelona en bici.

Eren quarts de 8 del matí i en Josep ja estava en marxa -perquè estar jubilat no és estar passiu- tot tonificat i content de poder veure el carrer de ben a prop, de poder comentar la jugada amb altres ciclistes i sobretot (em va dir) de predicar amb el seu exemple el respecte envers normes i senyals de trànsit. Cap al final de la conversa, quan jo el felicitava per la seva actitud, en Josep va respondre que la jubilació li havia carregat les piles i em diu, més o menys literalment, que els polítics el volen mort, per ser jubilat i ciclista. Després de tants anys de pagar per poder tenir una jubilació mínimament digna, ara li toca cobrar i a sobre està pedalant pel carrer fent nosa a motos i cotxes…. “Em volen mort” em va dir “però jo encara he de fer molts kilòmetres en bici“.

Anuncis

2 thoughts on “Molts kilòmetres per fer”

  1. El problema que yo veo con el tema de los ciclistas es el siguiente, nos quieren etiquetar igual que si fuéramos un coche y una motocicleta, cuando en realidad somos igual que los peatones pero con un medio de transporte más rápido, entiendo que la mayoría de vehículos se comportan porque llevan una matricula que los identifica y eso hace que sean más respetuosos, pero que sucede con los peatones y los ciclistas, pues que van un poco por libre porque saben que es mucho más difícil que alguien les multe, entiendo que más o menos se comportan por un igual, cuantos peatones respetan un cruce cuando esta en rojo y no viene ningún coche, o cruzan por medio de la calle o invaden los carriles de bicicleta!!. ¿Cómo se comporta por ejemplo un peatón con otro medio que no sea la bicicleta? por ejemplo un patín en linea, pues entiendo que como la mayoría de peatones.
    Un saludo.

Deixa un comentari

