El plaer d’anar en bicicleta

Ja està bé fer servir un blog, un canal de YouTube i un perfil de Twitter per fer activisme ciclista. Fa anys que m’hi dedico, igual que molts companys, i estic contenta de veure que la situació dels ciclistes urbans (tot i les #bicinyaps que creixen i persisteixen) és millor ara que fa 5 o 10 anys. Però entre tanta crítica i tant vídeo estressant o reivindicatiu, sovint em trobo amb amics que volen iniciar-se en el ciclisme urbà o que tenen fills que els ho demanen i en veure la meva producció escrita i audiovisual es posen lícitament nerviosos, pensant que això d’anar en bici per Barcelona és una lluita diària i nosaltres, els que hi anem, una mena de guerrillers valents i reivindicatius (en el millor dels casos, en el pitjor, uns suïcides o directament uns incívics agressius).

No és així. Lògicament la majoria dels meus posts i vídeos són reivindicatius o de denúncia, és el paper que he assumit i que trobo que cal fer per millorar la situació del ciclisme urbà a Barcelona. Però això només és una selecció de moments crítics, la meva experiència en bici afortunadament no és una lluita constant esquivant cotxes, motos, furgos i vianants. Tot i requerir estar molt pendent pel que pugui passar (que és molt), anar en bici per Barcelona també pot ser activant, gratificant i em fa sentir més a prop de la realitat del que hi ha i del que passa als carrers, al contrari del que passa quan vas en cotxe i amb més velocitat que quan vas a peu. Per això ho recomano a tothom, quants més serem, més segurs pedalarem i potser més ciutadans s’animaran a deixar de banda els seus vehicles contaminants i sorollosos per apuntar-se a un mitjà de transport barat, pràctic i saludable. De manera que, seguint la línia dels propòsits pel nou any, el meu serà fer més vídeos com aquest, que reflecteixin l’aspecte gratificant del ciclisme urbà, fins i tot a Barcelona.

Deixa un comentari

