Llum i so

Entre les darreres actualitzacions que he fet a la meva Brompton n’hi ha dues de preus molt diferents però efectes comparables.

En primer lloc, he afegit un timbre d’aquells que sonen bé i se senten de lluny, ja que el tímid so del timbre original de la Brompton semblava que només estava a l’abast de l’oïda d’algunes criatures i molts turistes, però no de la majoria dels vianants barcelonins. Des que el porto, les meves timbrades (sempre per avisar, mai per intimidar o exigir que ningú s’aparti del meu camí) tenen l’efecte desitjat: els vianants les escolten i per tant tots guanyem en seguretat.

En segon lloc, he canviat els llums. Durant molts anys he circulat amb un llum davanter acceptable que servia bàsicament perquè se’m veiés, però que no em permetia veure el que tenia a pocs centímetres quan la meva ruta passava per un carrer fosc. Finalment he posat un llum d’aquells fantàstics que t’ajuden a veure el que tens uns metres per davant, junt amb un llum de posició molt més potent. La conseqüència ha estat que aquest canvi no només m’ha ajudat a veure més clarament el camí, tal com era esperable, sinó que en fer-me molt més visible pels vehicles a motor, he notat un increment en el nivell de respecte rebut. És cert que a la que es feia fosc jo ja anava ben “guarnida”, amb tires reflectores i penjolls catadiòptrics, però l’efecte de la potència dels llums m’ha fet sentir una mica més respectada. Com a conductora que també sóc, em puc fer a la idea del que pot agobiar a alguns conductors el fet de compartir espai amb un d’aquells ciclistes (per sort, pocs) que circulen amb llums pansits o fins i tot sense. Anar ben il·luminat no només és obligatori, sinó molt agraït, la majoria dels conductors i motoristes segurament respectaran amb més tranquil·litat una bici ben visible, per tant a partir d’ara jo els ho poso més fàcil.

Anuncis

Deixa un comentari

