Coses que no em passen anant en bici

Hi ha dies que vull sentir-me respectada i ben acceptada i vaig en cotxe.

Anant en cotxe, massa sovint em trobo amb vianants d’aquells que es paren al pas de vianants i em fan un gest per deixar-me passar, fins i tot a zones 30. És una situació força habitual que em succeeix com a conductora però curiosament no com a ciclista, que m’emprenya i que vull pensar que pot respondre a la por front a un vehicle que els pot matar o a una malentesa bona educació. Com a vianant, a un pas de vianants, mai de la vida he fet un gest per deixar passar a un vehicle a motor, com si fos una guàrdia urbana, donant-li una prioritat que està clar que no té.

Trobo que aquests vianants incívics que em conviden a passar (de vegades fins i tot amb un somriure!) ens estan perjudicant a tots, ja que enforteixen les expectatives de prioritat absoluta i possessió de la ciutat que tenen alguns conductors de cotxe, moto o camió. D’altra banda, no deixa de ser curiós que la meva mateixa persona inspiri tanta simpatia al volant d’una màquina pesada, sorollosa i contaminadora, i desperti tants odis pedalant amb la meva Brompton.

81CAH6FE+hL._SY355_

Imatge de: http://www.amazon.com/The-Awarewolfs-You-Road-Shirt/dp/B00S0M8GUQ

2 pensaments a “Coses que no em passen anant en bici”

Deixa un comentari

