La pacificadora?

Són curioses les baralles al Twitter entre partidaris i detractors del carrilbici, que a sobre, tret d’alguna excepció, estan orientades per ciutats, sent els barcelonins més “carrilistes” i els madrilenys més “calçadistes”. Els arguments són cansats, el debat real acostuma a ser inexistent i els suposats discutidors  massa sovint cauen en l’insult. Hi ha uns quants “calçadistes” als quals ja he hagut de mutejar, cansada de llegir comentaris despectius adreçats als que defensen el carrilbici, tractant-los de covards, segregadors, curts de mires o directament de tontos del cul.

Només hi ha un argument d’aquesta colla que m’ha cridat l’atenció més de 0.68 segons, i és el que insisteix en que l’ocupació de la calçada que farem els ciclistes en la seva ciutat ideal (en no tenir carrilbici) acabarà reduint el nombre de vehicles a motor i pacificant el trànsit. Curiós perquè no conec cap cas on això hagi succeït (potser és ignorància meva) i perquè als llocs on la bici sí domina, la situació clarament és la contrària: tenen carrilsbici amples i estructures segregades i segures per restar lloc als vehicles a motor, com s’està fent a Barcelona en aquests moments. Però malgrat les comparacions amb altres ciutats del món, el que em molesta és que em vulguin endossar el paper de pacificadora. Quan a diari agafo la bici la meva intenció, com la de qualsevol, és arribar a lloc de la manera més ràpida, agradable i segura possible, en cap moment considero que hagi de tenir necessitat i menys encara obligació de pacificar el trànsit de la meva ciutat. I si això em passa a mi, que fa molts anys que vaig en bici per Barcelona, puc imaginar què li passarà a aquell que tot just s’anima o a qui vol que els seus fills vagin al cole en bici. Les persones que anem en bici no tenim perquè assumir el rol de pacificadores de res, no som escuts humans perquè els conductors de vehicles a motor respectin límits de velocitat i distàncies.

Anuncis

3 pensaments a “La pacificadora?”

  1. jo, particularment veig que és un problema de solució a llarg plaç el carril bici

    hi ha 2 perfils de ciclistes
    els que volen anar per espais segurs
    els que volen anar ràpid

    a mi els carrils bici i les voreres, hem sobren. Abans de tenir l’accident anava de plaça Urquinaona a polígono Gornal en 23 minuts, pel carril bici trigaria el doble. No entenc perque els carrils bici han de ser tant enrevessats, als cotxes no els obliguen a fer les voltes que ens obligan a nosaltres si ho fem tot correcte, pero entenc perfectament que la gent no es senti segura anant per la calçada

    1. Moltes gràcies pel comentari, Hector! La veritat és que jo vull anar per espais segurs i també vull anar ràpida, o sigui que no acabo d’encaixar en cap d’aquests perfils que comentes. Crec que en el ciclisme urbà hi ha de tot però bàsicament hi ha persones que no es volen jugar la vida, només volen anar en bici de manera segura i sense que això necessàriament impliqui que vulguin anar a ritme de passeig (perquè lamentablement cada dia no és diumenge). Molt d’acord amb el tema de les voltes i sobretot les parades que ens obliguen a fer massa sovint quan circulem en bici seguint el recorregut indicat. Sobretot a les places es nota molt com es prioritza la circulació fluïda dels vehicles a motor, en detriment de la bici. Si realment es vol promocionar l’ús de la bicicleta a la ciutat, ha de ser evident que anar en bici no només és fàcil i segur, sinó també més ràpid que anar en vehicle a motor, i per això crec que cal una xarxa de carrilsbici que doni preferència als ciclistes, en comptes de posar-nos barreres absurdes que ens obliguen a parar cada 2×3 per cedir el pas als vehicles motoritzats.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s