La roba més adequada

Companyes i amigues que comencen a anar en bici per la ciutat de vegades em demanen consells sobre la roba més adequada. Són fàcils de donar perquè a no ser que treballis a una zona molt molt molt alta de Barcelona (i en aquest cas aniria bé optar per la bimodalitat o la bici elèctrica) la roba més adequada és exactament la mateixa que portes cada dia. Afortunadament cada vegada sento menys aquella pregunta de “pots anar amb aquesta faldilla/aquest vestit/aquest el que sigui amb la bicicleta?”. La resposta sempre és sí.

Els que fem servir la bici com a vehicle de transport per Barcelona normalment no anem per la vida licrats ni amb calçat ciclista, anem amb la nostra roba normal, adequada a la nostra activitat i ajustada al nostre estil. Jo no tinc sabates de taló però no dubteu que si en tingués, aniria en bici amb elles, igual que hi vaig normalment amb faldilla i, a l’hivern, amb els meus abrics i complements de diari.

Barcelona és una ciutat amb una metereologia de privilegi. No fa massa fred, normalment tampoc fa massa calor, no plou massa i quan plou, no ho fa massa dies seguits. Per lliurar-se del poc fred que fa n’hi ha prou amb qualsevol peça d’abric, com la que portaríem per anar caminant. Per superar la poca pluja que puguem trobar, jo opto per una capelina (més ben dit, dues, en tinc una a casa i una a la feina). Més enllà d’això i de pensar en afegir una capa de roba addicional (entre l’abric i la roba de vestir, o pel damunt de l’abric com a tallavents) en el cas de la gent molt fredolica, pocs consells més es poden donar. Bé, sí, si ets persona de portar bambes o sabates de cordó, vigila que no quedin trabats amb la cadena, ja que podries tenir un accident bastant absurd. Si ets de portar sabates amb talons ben alts o plataformes, l’experiència (aliena) em diu que podràs pedalar sense cap problema.

Deixa un comentari