Contrast

Cada vegada que veig un usuari de bicing faig un esforç conscient per no fer allò de que tant em queixo: generalitzar. No estaria bé que algú que rondina perquè vianants i conductors generalitzen amb el gremi ciclista i ens tracten a tots d’incívics kamikazes saltasemàfors, tingui prejudicis respecte a un sector (subconjunt, que dirien els meus profes de mates d’EGB) dels ciclistes urbans. Em costa, però, perquè molts responen al perfil de ciclista novell, mal equipat i que sovint es comporta com si fos un vianant. Molts, no tots, em repeteixo. Ni tan sols la majoria. Segurament una minoria. Però tot i així… reconec que em costa.

Avui, per exemple, mentre caminava per la vorera amb la meva bici al costat (no era una vorera particularment estreta, però ho faig perquè no m’agrada practicar l’eslàlom de vianants, no està bé i no necessito cap multa municipal que m’ho recordi) veia com baixava en sentit contrari una dona en bicing. No un noiet esbojarrat ni un “antisistema”, una senyora com qualsevol altra. Això sí, amb auriculars i enganxada al cul de la vianant que, sense ser conscient de la proximitat de la bici, anava just al davant, també amb auriculars. Anava allà, ben a prop, esperant a tenir un bocinet d’espai per passar, fins que l’ha avançat a pocs centímetres. Qualsevol moviment brusc d’aquells que podem fer tots quan anem caminant per la vorera, sovint despreocupats, hauria tingut com a conseqüència un cop. Quina necessitat hi ha d’enganxar-se als vianants d’aquesta manera? Penalitzen en la quota del bicing per posar el peu a terra? De la mateixa manera que ens queixem que alguns conductors de cotxes i motos, quan van en els seus vehicles, sembla que oblidin el que és anar a peu, pot ser que a altres els passi el mateix quan pugen a la bici? Tant costa ser conscients de que els vianants mereixen(m) respecte i de que només cal fer allò que esperem que els altres facin? Actituds com aquestes són les que ens generen problemes a tots. Només espero que el meu pas, tranquil i caminant al costat de la bici, hagi servit de contrast respecte al que ha estat un comportament irresponsable i maleducat.

One thought on “Contrast”

Deixa un comentari